Treneriai Orestas Penikas ir Žilvinas Barakauskas: fizinis aktyvumas vaikų darželyje ir ne tik

Fizinis aktyvumas vaikų darželyje

Šį pokalbį buvo super lengva moderuoti, nes kalbėjausi man šiuo metu labai artima tema – tai fizinis aktyvumas vaikų darželyje bei apskritai vaikų fizinį aktyvumą, su nuostabiais vaikų treneriais Žilvinu Barakausku ir Orestu Peniku. Visus, kurie turite įvairaus amžiaus vaikų ar juos planuojate, turite mažesnių brolių ar sesių, o gal treniruojate jaunimą – labai kviečiu paklausyti šio prasmingo ir naudingo pokalbio!

Fizinis aktyvumas vaikų darželyje

Kadangi temos labai aktualios visiems auginantiems mažamečius ir ne tik, pirmiausia norėčiau pristatyti du pašnekovus, kuriuos ir kalbinau fizinio aktyvumo vaikų darželyje temomis:

Žilvinas Barakauskas yra vaikų asmeninis ir grupinių treniruočių treneris, bei fizinio pasiruošimo treneris jaunoms sporto komandoms. Žilvinas savo sporto karjerą pradėjo irklavime, ten ir pamilo sportą ir siekė aukštumų, bet atvykus į sostinę pasuko kitu keliu, įstojo į tuometinį Vilniaus Pedagoginį Universitetą ir ten įgijo bakalauro laipsnį kūno kultūros srityje. 2017 metais pradėjo treniruoti suaugusius, tai daro ir dabar, tačiau tų pačių metų rudenį subūrė pirmąją vaikų ir paauglių grupę, ėmėsi organizuoti pirmąsias dienos stovyklas ir tai daro iki šiol. “Kodėl būtent vaikai?”, paklausiau Žilvino ir jam galvoti daug nereikėjo.

“Nes jie yra viso ko pagrindas ir mūsų ateitis. Kai aš pasieksių brandą, būtent jie stos į mano vietą ir kurs mūsų visų ateitį ir gerbuvį. Gera bus žinoti, kad aš prisidėjau prie jų ateities ir augimo.”

Antrasis pašnekovas – Orestas Penikas. Orestas yra kūno kultūros pedagogas darželyje, kuriame dirba su 3-7 metų vaikais, todėl buvo begalo įdomu išgirsti, kaip viskas vyksta praktikoje būtent su ikimokyklinukais. Jis taip pat yra bokso treneris ir veda bokso treniruotes vaikams nuo 9 metų. Vienas iš svarbiausių Oresto prioritetų – kad vaikai kuo daugiau judėtų, būtų fiziškai aktyvūs, atrastų savo mėgstamą sporto šaką ir įtrauktų tai į kasdieninę savo veiklą. Beje, jam pačiam teko išbandyti įvairių sporto šakų, tokių kaip futbolas, plaukimas, karate, boksas ties kuriuo ir apsistojo net 7 metus. O kaip paklausiau, ar šiuo metu, kai tenka didžiąją savo laiko dalį skirti kitiems, jam sunku pačiam užsiimti sportu, Orestas lengvai atšauna:

“Oi ne! Mane sportas žiauriai veža, pakelia nuotaiką, po to ir diena atrodo daug prasmingesnė, todėl noriu, kuo daugiau žmonių, o ypač vaikų, atrastų sportą bei ji pamiltų taip kaip aš.”

Treniruočių programos mažiesiems, tėvų įtaka, ankstyva sporto specializacija ir kitos temos

Taigi, o dabar trumpai pagrindinės temos, kuriomis diskutavome:

  • Fizinio aktyvumo rekomendacijos ikimokyklinio amžius vaikams.
  • Kaip išlaikyti mažųjų susidomėjimą fiziniu aktyvumu ir pratimams, kurie lavina konkrečias fizines savybes.
  • Kaip keičiasi treniruočių programos 3 ir 6 metų vaikui.
  • Atostogų ir karantino įtaka mažųjų aktyvumui ir fizinėms savybėms.
  • Emocinės vaikų būklės svarba treniruojantis.
  • Tėvų įtaka vaikų fiziniam aktyvumui: kaip įtraukti savo vaikus, bet kartu pasportuoti tai, ko norisi ir pačiai(-iam).
  • Sporto specializacija ir ankstyvas sportinių tikslų siekimas ikimokykliniame amžiuje: už ar prieš, kodėl.
  • Fizinių savybių lavinimas ikimokykliniame amžiuje siekiant išnaudoti maksimalų vaiko potencialą: už ar prieš, kodėl.
  • Koks tinkamiausias laikas sporto specializacijai.
  • Koks galėtų būti preliminarus sporto specializacijos planas pagal amžių ir ką kiekviena sporto šaka galėtų duoti vaikui.
  • Kovinių sporto šakų specifika jauname amžiuje ir nauda vaikui: tiek mergaitėms, tiek berniukams.
  • Dalyvavimo sporto varžybose prasmė ir svarba ikimokykliniame amžiuje.
  • Kaip galima būtų paskirstyti būrelius ir sporto veiklas savaitės dienose.
  • Kada ir kaip galima būtų mokyti vaiką pralaimėti bei kodėl svarbios lygiosios ar komandinio darbo ugdymas.
  • Kada paleisti ir kada paspausti vaiką laikytis pasirinktos veiklos, koks būtų planas.
  • Kokie pavojai tyko nuo mažumės bandant užauginti aukšto meistriškumo sportininką.
  • Jėgos ugdymas ikimokykliniam amžiuje: ar duoti papildomą svorį ir ar yra tame prasmės fizinių savybių atžvilgiu.
  • Kada verta kreipti dėmesį į mažamečių lankstumo pokyčius, techniką ir kaip tai padaryti.
  • Priešmokyklinio amžiaus vaikų lavinimo specifika ir galima visuomenės požiūrio įtaka fizinių savybių rodiklių pokyčiams.
  • Kokią vertę kuria atskiras fizinio lavinimo specialistas ugdymo įstaigose, įskaitant darželius.
  • Kaip dažnai vyksta užsiėmimai darželiuose, kokios jie trukmės ir kas į tuos užsiėmimus įeina.
  • Šiuolaikinė kūno kultūros pamoka: ar ji skiriasi nuo mūsų laikų, naujoji Švietimo ministerijos programa, kokios yra realios galimybės pokyčiams.
  • Svarbiausi fizinio lavinimo specialistų tikslai treniruojant vaikus.

O dabar – paklausom!

Na, o aš pabaigai kviečiu dalintis šiuo įrašu, padėkite mums pasiekti kuo daugiau žmonių savo žinutėmis apie sveiką požiūrį į ikimokyklinukų ir vaikų fizinį aktyvumą. Ačiū jums ir iki kito susigirdėjimo!

Skirtukas
Treneris Orestas Penikas

Orestas Penikas – kūno kultūros pedagogas darželyje, kuriame dirba su 3-7 metų vaikais. Jis taip pat yra bokso treneris ir veda bokso treniruotes vaikams nuo 9 metų. Vienas iš svarbiausių Oresto prioritetų – kad vaikai kuo daugiau judėtų, būtų fiziškai aktyvūs, atrastų savo mėgstamą sporto šaką ir įtrauktų tai į kasdieninę savo veiklą.

Vaikų ir jaunimo treneris Žilvinas Barakauskas

Žilvinas Barakauskas – vaikų asmeninis ir grupinių treniruočių treneris, bei fizinio pasiruošimo treneris jaunoms sporto komandoms. Žilvinas savo sporto karjerą pradėjo irklavime, ten ir pamilo sportą, o pasukęs į treniravimą ėmėsi organizuoti pirmąsias dienos stovyklas – treniruoti ne tik suaugusiuosius, bet ir vaikus ir tai daro iki šiol.

Skirtukas

Parašykite komentarą