Motyvacija sportui arba kaip nenusiminti, jei nematome greitų rezultatų

2020-09-13
Motyvacija sportui

Motyvacija sportui dažnai būna nulemta ne ko kito, kaip mūsų pačių išsikelto tikslo pasiekti vieną ar kitą rezultatą. Tiesą sakant, net pats motyvacijos apibrėžimas teigia, kad motyvacija yra priežastis arba priežastys, dėl kurių mes vienaip ar kitaip elgiamės.

Tačiau, turbūt ne vienas esame pastebėję, kad išlikti motyvuotam metus, du ar net dešimt atrodo kaip neįmanoma misija. Štai prieš naujus metus mes sau pasižadame pakeisti savo įpročius ir pradėti sportuoti. Nusiperkame metinį abonementą į sporto klubą ir jame sąžiningai lankomės mėnesį laiko. Po mėnesio apsilankymai ima retėti, kol galų gale, nepraėjus nei pusmečiui jau nebeatsimename, kada paskutinį kartą sportavome. Kodėl taip nutinka? Ir kaip galime išlikti motyvuotais? Šiandien trumpai pakalbėsiu apie tai, ką sako mokslas motyvacijos stokos ir išlaikymo tema.

Beje, jeigu ši situacija jums pasirodė labai pažįstama, kolegė Aurelija yra gan atvirai papasakojusi ir savo asmeninę istoriją, kuri tęsėsi ne vienus metus – apie tai, kaip jai sekėsi anksčiau kovoti su nenori sportuoti, metinius nepanaudotus abonentus ir kaip pagaliau atrado tą motyvaciją sportui. Būtinai apie tai paskaitykite!

Motyvacija sportui perrašant savo tikslus

Motyvacija sportui

Įsivaizduokime, kad galutinis mūsų tikslas yra visam laikui (jokių „yo-yo“ efektų!) numesti 10 kilogramų. Nesupraskite manęs neteisingai, tai yra puikus tikslas ir siekis, bet tikėtina, kad ilgainiui šis tikslas neliks užkūręs motyvacinės ugnelės. Kodėl? Paprasčiausiai dėl to, kad jam pasiekti reikės pakankamai nemažai laiko ir kantrybės. Jūsų kelyje bus ne vienas pakilimas ir nuosmukis.

Mokslinių tyrimų duomenimis motyvaciją palaikyti mums padeda nuolatinis matymas, kad įgyvendiname savo tikslus. Tad, vietoj to, kad užsibrėžtume ilgalaikį tikslą ir kiekvieną dieną nusiviltume pamatę, jog galutinio tikslo dar nepasiekėme, užsibrėžkime mažesnius tikslus, kurių įgyvendinimas anksčiau ar vėliau tikrai prives ir prie galutinio tikslo pasiekimo.

Tik pagalvokite, juk pabaigę mokyklą neužsibrėžėte sau tikslo būti įmonės vadovu? Pirmiausia (tikėtina) užsibrėžėte tikslą susirasti darbą. Kiek vėliau – būti paaukštintam pareigose. Ir tik po kelių ar keliolikos metų pradedate rimtai siekti įmonės vadovo posto. Tad, kodėl savo sveikatingumo tikslų taip pat neišskaidyti į nedidelius žingsnelius, kuriuos galite nesudėtingai įgyvendinti ir savimi pasidžiaugti? Pavyzdžiui:

Patikimų sveikatingumo srities specialistų paslaugos už ypatingą kainą

  1. Užsirašykite savo galutinį tikslą („visam laikui atsikratyti 10 kilogramų“). Paklauskite savęs, ko reikia tam, kad tą tikslą pasiektumėte? Tikriausiai pasakysite, kad tikslą pasiektumėte, jei pradėtumėte sportuoti.
  2. Pradėkite sportuoti tiek kartų, kiek tikrai, tikrai galėsite. Pavyzdžiui 2 kartus per savaitę. Tai yra jūsų tikslas pirmiems 2 mėnesiams. Jei galite sau leisti sportuoti 3 kartus per savaitę – puiku, bet savo tikslą pasiekę būsite jau tada, jei sportuosite nusistatytą kartų skaičių.
  3. Po poros mėnesių, džiaugdamiesi savo rezultatais galite pridėti papildomų žingsnių tikslui pasiekti.

Rinkimės tokią sportinę veiklą, kuri mums yra įdomi ir suteikia džiaugsmo

Vos prieš kelis mėnesius Portugalijos mokslininkų publikuotame straipsnyje teigiama, kad motyvacijos sportuoti nepritrūko tie, kuriems jų sportinė veikla kėlė pasitenkinimą ir buvo įdomi. Tad, prieš pradedant sportuoti, nebijokite išmėginti kelių ar net keliolika skirtingų treniruočių. Gal šiuo metu manote, jog jums tinkamiausia vieta sportuoti yra tradicinis sporto klubas, bet daug įdomesne veikla pasirodys bokso, teniso ar kitos treniruotės. Čia dar turėčiau pabrėžti, kad renkantis treniruotes svarbu ir tai, jog jos būtų pakankamai kintančios. Nuolat ta pačia seka atliekami tie patys pratimai daugumai mūsų greitai pabosta. Kuo pratimai bus įvairesni ar įvairesnis bus treniruočių formatas, tuo labiau būsite motyvuoti į treniruotes sugrįžti.

Tikiuosi šis straipsnis padės jums išsiskaidyti savo didžiulius tikslus į mažesnius ir neprarasti motyvacijos pasirinkus sveikesnį gyvenimo būdą.

Monika @BreakingFit


Šaltiniai:

  • Filipe Rodrigues et. Al. The bright and dark sides of motivation as predictors of enjoyment, intention, and exercise persistence; Scand J Med Sci Sports.; 2020.
  • Rachel B. Clancy; Motivation Measures in Sport: A Critical Review and Bibliometric Analysis; Front Psychol. 2017.
  • Yeshayahu Hutzler, Mali Oz, Sharon Barak; Goal perspectives and sport participation motivation of Special Olympians and typically developing athletes; Res Dev Disabil.; 2013.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Video treniruotės