Ką daryti, kai po sporto skauda raumenis?

2019-04-02
Po sporto skauda raumenis

Skausmo jutimas – fiziologinis, sveikam organizmui būdingas reiškinys. Nejausdamas skausmo, organizmas taptų nesaugus, lengviau pažeidžiamas, sunkiau adaptuotųsi prie nuolat kintančios aplinkos. Tad, tai yra normalus biologinis atsakas, kuris apsaugo organizmą nuo aplinkos žalingų veiksnių poveikio ir informuoja apie atsiradusius sveikatos sutrikimus. Tačiau ką daryti, kai po sporto skauda raumenis?

Kiekvienas mūsų esame turėję tokią gerą treniruotę, kad kitą dieną vos ne vos išsiridename iš lovos. Tomis dienomis, rodos, turime pasirinkti vieną iš trijų būdų kaip pasielgti:

  1. Visą laiką praleisti patogiai įsitaisius ant sofos, o apie fizinį aktyvumą pamiršti bent 2-iem dienoms.
  2. Išgerti tabletę vaistų nuo skausmo ir tęsti suplanuotas treniruotes.
  3. Priimti, kad skausmas tėra silpnybė ir toliau treniruotis jo nepaisant.

Šiame įraše norėtume trumpai pakalbėti apie antrąjį.

Taigi, populiariausi ir plačiausiai naudojami vaistai nuo skausmo priklauso grupei, vadinamai nesteroidiniais vaistais nuo uždegimo (NVNU). Kad būtų paprasčiau, šiai grupei priklauso visi itin populiarūs vaistai, kurių pavadinimai prasideda ibu- ir dar keletas kitų. Jie itin greitai numalšina skausmą ir leidžia mums funkcionuoti „laisvai“, bei nieko nelaukiant grįžti į sporto salę. Tačiau jau kurį laiką sporto specialistai to daryti NEREKOMENDUOJA.

Patikimų sveikatingumo srities specialistų paslaugos už ypatingą kainą

Visi puikiai žinome auksinę sporto taisyklę: tam, kad kūnas (didžiausias dėmesys kreipiamas į griaučių raumenis) stiprėtų, pirmiausia turime jį šiek tiek pažeisti. Būtent tai ir darome daugumos fizinių pratimų metu – atliekame daug mažų mikroskopinio dydžio pažaidų. Kai organizmas jas „sutaiso“ – tampame stipresni. Tačiau ar kada pagalvojote, kas vyksta to „sutaisymo“ metu? Dažniausiai pamirštame, kad už daugumos kūno funkcijų atstatymą (tame tarpe ir fizinio krūvio sukeltų mikropažeidimų) atsakingas ne kas kitas, o uždegiminis procesas.

po sporto skauda raumenis

Taip, žodis „uždegimas“ dažnam siejasi su neigiama emocija, tačiau tiesa yra ta, kad būtent uždegimo dėka mūsų organizmas sugeba ne tik sukovoti su pavojinga bakterija ar virusu, bet ir sugydyti pažeistą odą, pašalinti įsmigusią rakštį ir atlikti daugelį kitų, itin kasdienių darbų. Žinoma, per didelis uždegiminis organizmo atsakas irgi nėra gerai, todėl kartais jį vis tik tenka malšinti jau minėtais NVNU.

NVNU veikia paprastai: jie sustabdo vienos iš uždegiminių molekulių, vadinamos COX (ciklooxigenazės), veikimą. Sustabdžius COX veikimą pastatoma tarsi užtvara visam uždegiminiam procesui. To pasėkoje mažėja juntamas skausmas, tačiau tuo pačiu ir pristabdomas organizmo gijimo procesas.

Kodėl tai žinoti yra itin svarbu jei sportuojate? Atsakymas paprastas:

Stabdydami uždegimą vaistais jūs lėtinate ir raumenų „susitaisymo“ greitį, taip itin sumažindami treniruotės veiksmingumą.

Dėl šios priežasties, sportuojantiems asmenims skausmo siūloma nemalšinti vaistais. Jaučiant dėl treniruotės atsiradusius raumenų skausmus rekomenduojama dieną paskirti „aktyviam atsigavimui“. T.y. išėjus lengvai pasivaikščioti ar pasivažinėti dviračiu. Toks fizinis krūvis padės pagreitinti sporto sukeltų mikropažaidų gijimą ir tuo pačiu leis jums kasdieną išlikti fiziškai aktyviems.

BreakingFit Naujienlaiškis

Užsiprenumeruok ir gauk mūsų naujienas su rekomendacijomis, padėsiančiomis kurti sąmoningą gyvenimo būdą:

Invalid email address
Jokio šlamšto ir reklamos - tik tikslinga, koncentruota informacija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Video treniruotės