Sveikas maistas – koks jis?

2020-09-17
Sveikas maistas

Į Google paiešką įvedus sveikas maistas“ raktažodžius galima rasti krūvą skirtingų straipsnių, receptų, pasakojimų ir asmeninių istorijų, susijusių su suvokimu, kas yra tas „sveikas“ ir „nesveikas“ maistas. Tarp tokių straipsnių ne ką rečiau galima aptikti įvairių mitų ar kraštutinumų. O kur dar klodai įrašų apie mitybą socialinėse medijose. 

Skaičiau, kad valgyti avokadus yra sveika, todėl galiu drąsiai juos valgyti“. Nenuostabu, kad vis dažniau tenka išgirsti tokius pasisakymus. Todėl, šiandien noriu pasidalinti keliomis įžvalgomis apie „sveiką“ ir „nesveiką“ maistą.

Per daug dažnai pasaulį esame linkę matyti kaip juodą ir baltą. Arba žmogus yra geras arba blogas. Arba situacija yra gera arba bloga. Bet pamirštame, kad šios sąvokos yra niekas, jei nematome jas supančio konteksto. Lygiai taip pat yra ir su maistu.

Sveikas maistas

Nėra „(ne)sveiko“ maisto. Nes tai, ar maisto produktas bus palankus mūsų sveikatai ar ne, priklauso nuo mūsų mitybos konteksto: KIEK mes to produkto suvartojame? KĄ mes valgėme prieš tai, ką valgėme po to? Ar šis maisto produktas mūsų mitybą subalansavo, o gal išbalansavo?

Patikimų sveikatingumo srities specialistų paslaugos už ypatingą kainą

Paimkime avokadų pavyzdį. Pats avokadas yra sveikas maisto produktas. Bet jei per dieną valgysime vien avokadus, nepapildydami savo mitybos raciono baltymų šaltiniais, daržovėmis ar kruopomis, tokia mityba tikrai nebus sveikatai palanki.

Paprasčiausiai galios taisyklė: „kas per daug, tas nesveika“. Ir atvirkščiai – saldainiai ar šokoladas tikrai nėra sveikas maistas, jei kiekvieną dieną jų suvalgome po kilogramą. Tačiau, vienas ar du saldainiai per dieną tikrai nėra blogas pasirinkimas. Priešingai, tai gali būti pats sveikiausias mūsų pasirinkimas. Kodėl? Nes taip mes savo mitybos neapribojame tiek, kad likusią dienos dalį jaustumėmės nelaimingi, alkani ir nebegalintys „gyventi sveikai“.

Sveika gyvensena yra balansas, o ne kraštutinumai. Tad, nėra „sveiko“ ar „nesveiko“ maisto. Yra tik balanso trūkumas.

Skanaus!
Monika @BreakingFit


Šaltiniai:

  • William D. McArdle, Frank l. Katch, Victor L. Katch; Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance, 8th ed.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Video treniruotės